ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လမ္းဦးစီးဌာန၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ ေကာ့ကရိတ္ခရိုင္ က တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေသာ ျမဝတီ - ေဝါေလလမ္း ကြန္ကရစ္လမ္းသစ္ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ(၁၅)ရက္ နံနက္(၀၇း၃၀)အခ်ိန္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ရာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ မန္းဝင္းခိုင္သန္ းတက္ေရာက္ဖြင့္လွစ္ေပးပါသည္
အဆိုပါအခမ္းအနားသို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္၊ ကရင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးေစာခ်စ္ခင္ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးတပ္မေတာ္ မွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာမူေရွး၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ား ျပည္နယ္၊ ခရိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ရိုးရာအကအဖြဲ႔မ်ား စုံညီစြာ တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ 
အခမ္းအနားတြင္ ေရွးဦးစြာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ မန္းဝင္းခိုင္သန္း မွ အဖြင့္ အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ဒီေန႔ဖြင့္လွစ္တဲ့ ျမဝတီ - ေဝါေလ လမ္းဟာ ယခင္က ေျမလမ္းႏွင့္ အမာခံလမ္းအဆင့္သာ ရွိရာမွ ယခုအခါ ကြန္ကရစ္လမ္းႏွင့္ ကတၱရာလမ္း အဆင့္သို႔ တိုးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမဝတီ - ေဝါေလ လမ္းသည္ ေသာင္ရင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း ႏွင့္ ေဒါနေတာင္တန္း အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာ တည္ရွိတဲ့အတြက္ နယ္စပ္ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေရးပါတဲ့လမ္း တစ္လမ္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမဝတီ - ေဝါေလ လမ္းဟာ ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္တစ္ေလၽွာက္ မွာ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီနယ္စပ္ တစ္ေလၽွာက္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ေဒသခံ ျပည္သူေတြအတြက္ အလြန္အေရးပါတဲ့ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္သလို တစ္ဖက္နိုင္ငံနဲ႔ ကုန္စည္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ရာမွာလည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္သြားတာေၾကာင့္ ေဒသထြက္ကုန္ေတြကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ကူးသန္းေရာင္းဝယ္နိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း နယ္စပ္ေဒသေတြ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ယခုအစိုးရသစ္ရဲ့ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္ကာ ႏွစ္စဥ္နိုင္ငံေတာ္က ရန္ပုံေငြမ်ား ခြင့္ျပဳၿပီး ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ တာေၾကာင့္ ယခုအခါ ျမဝတီ - ေဝါေလ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ လုံျခဳံေခ်ာေမြ႕ခဲ့ၿပီ ျဖစ္တာကို ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုလို နိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ဒီ ျမဝတီ - ေဝါေလ လမ္းကို ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ ရန္ပုံေငြေတြ ခြင့္ျပဳေပးရျခင္းဟာ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း လမ္း၊ တံတား အေျခခံ အေဆာက္အဦေတြတိုးတက္ၿပီး ေဒသခံတိုင္းရင္သား ျပည္သူမ်ားရဲ့ လူမႈစီးပြား ဘဝေတြ တိုးတက္ျမင့္မားလာဘို႔ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခင္က ကရင္ျပည္နယ္ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ ဆိတ္သုန္းခဲ့တာေၾကာင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦျဖစ္တဲ့ လမ္း၊ တံတားေတြကို တိုးတက္တည္ေဆာက္ ေပးနိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ပါဘဲ ယခုအခါမွာေတာ့ ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားရဲ့ ဆႏၵနဲ႔အညီ ကရင္ ျပည္နယ္အတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းေတြကို အဆင့္ဆင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းလ်က္ရွိတာေၾကာင့္ လမ္း၊ တံတား အေဆာက္အဦေတြကို တိုးတက္တည္ေဆာက္ေပးနိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုးတက္တည္ေဆာက္ေပးခဲ့တဲ့ လမ္း၊ တံတားေတြကို ေဒသခံျပည္သူမ်ားက ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေအာင္ ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းၾကဘို႔လိုပါေၾကာင္း၊ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း နိုင္ငံေတာ္မွ အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေပးထားတဲ့ ျမဝတီ-ေဝါေလကြန္ကရစ္ လမ္းႀကီး ျဖစ္ေပၚလာတာေၾကာင့္ နယ္စပ္ေဒသတစ္ေလၽွာက္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားရဲ့ လူမႈစီးပြားဘဝမ်ား ျမင့္မားတိုးတက္လာယုံသာမက ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း ယခင္က လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲတဲ့ နယ္စပ္လမ္းတစ္ေလၽွာက္ သြားလာၿပီး ကုန္စည္မ်ားကူးသန္း ေရာင္းဝယ္နိုင္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမဝတီ - ေဝါေလလမ္းႀကီးျဖစ္ ေပၚလာေအာင္ မိမိတို႔အစိုးရ လက္ထက္မွာ အဘက္ဘက္က ကူညီစြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ကုမၸဏီမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကိုလည္း အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ယူမိပါေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားပါသည္။ 
ထို႔ေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္က ယေန႔ ဖြင့္လွစ္တဲ့ ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္းသည္ ျမဝတီၿမိဳ႕မွ ေဝါေလၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး အရွည္(၄၄)မိုင္ (၇)ဖာလုံ ရွည္လ်ားၿပီး ယခင္က (၁၂)မိုင္ခန္႔သာ ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ရွိခဲ့ရာ က်န္သည့္ (၃၂)မိုင္ (၇)ဖာလုံခန္႔ဟာ အမာခံ လမ္းအဆင့္သာရွိပါေၾကာင္း၊ ယခုအစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစၿပီး ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္အထိ ရရွိတဲ့ျပည္နယ္ ေငြလုံးေငြရင္း ရန္ပုံေငြ က်ပ္ (၈၈၀၇.၀၄) သန္းႏွင့္ (၁၈)ေပအက်ယ္ ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ ယခုလို ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎အျပင္ ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္း တစ္ေလၽွာက္ ေပ(၅၀)ေအာက္ ကြန္ကရစ္တံတား (၅၁)စင္း ေပ(၁၈၀)အထက္ တံတားတစ္စင္းႏွင့္ ကြန္ကရစ္ေရႁပြန္ (၆၄)စင္း ကိုလည္း တည္ေဆာက္ ေပးနိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ လမ္း၊ တံတားမ်ားကို အဆင့္မီဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုေလ်ာ့ခ် နိုင္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္တဲ့ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ လက္ရွိလမ္းမ်ား ကို ASEAN Class III (၁၈)ေပ အက်ယ္ ကတၱရာလမ္း / ကြန္ကရစ္လမ္းအဆင့္ အနည္းဆုံးေရာက္ရွိရန္ ၊ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ျဖစ္တဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္မ်ားအလိုက္ လမ္း၊ တံတားမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပေဒသမ်ား အခ်ိဳးညီ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္ တို႔ကို အဓိက ဦးတည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန မူဝါဒ၊ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေပၚလာဘို႔ အတြက္ ယခု ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္း (၄၄)မိုင္ (၇)ဖာလုံ၊ (၁၈)ေပအက်ယ္ ကြန္ကရစ္လမ္းျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လမ္းညႊန္ႀကီးၾကပ္ေပးပါေသာ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးေသာ ေဒသခံၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဒသခံကုမၸဏီမ်ား၊ လမ္းဦးစီးဌာန၊ ကရင္ျပည္နယ္ ဝန္ထမ္းမ်ားအားလုံးကို အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္းဟာ ျမဝတီၿမိဳ႕နဲ႔ ေဝါေလၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္တဲ့ ၿမိဳ႕ခ်င္းဆက္ လမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ တစ္ေလၽွာက္မွာ တည္ရွိတာေၾကာင့္ နယ္စပ္ေဒသေန တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားအတြက္ ကုန္စည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာမွာ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ လမ္းတစ္လမ္းအျဖစ္ တည္ရွိေနမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါမွာ ကရင္ျပည္နယ္ဟာ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ၿငိမ္းခ်မ္းေနတာေၾကာင့္ လမ္း၊ တံတားေတြကို တိုးတက္ျပဳျပင္ျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္း၊ တံတားေတြကို တိုးတက္ျပဳျပင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးနိုင္ ခဲ့တဲ့အတြက္ ကရင္ျပည္နယ္သူ၊ ျပည္နယ္သားမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာ လြယ္ကူစြာ ကူးလူးဆက္ဆံနိုင္ၾကၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ့ အသီးအပြင့္မ်ားအျဖစ္ လူမႈစီးပြားဘဝမ်ား ျမင့္မားတိုးတက္ လာတဲ့အတြက္ မ်ားစြာဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ မိပါေၾကာင္း၊ ကရင္ျပည္နယ္ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ဘို႔အတြက္ နိုင္ငံေတာ္က အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ ေပးထားတဲ့ ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္းကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာ ကူးသန္းသြားလာ ဆက္သြယ္ နိုင္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္း ေပးေစလိုပါေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားပါသည္။ 
၎ေနာက္ ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးတပ္မေတာ္မွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာမူေရွးက ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားပါသည္။
အစီအစဥ္အရ မဂၤလာအခ်ိန္တြင္ ျမဝတီ-ေဝါေလ ကြန္ကရစ္လမ္းသစ္အား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ မန္းဝင္းခိုင္သန္း ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္ ၊ ကရင္ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိန္ဗိုလ္ ၊ ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးတပ္မေတာ္မွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာမူေရွး တို႔က ဖဲႀကိဳးျဖတ္ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး အမွတ္တရစုေပါင္းမွတ္တမ္းတင္ဓာတ္ပုံရိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ မန္းဝင္းခိုင္သန္း၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားသည္ ျမဝတီ-ေဝါေလ ကြန္ကရစ္လမ္းသစ္အား ျဖတ္သန္းၾကည့္ရႈ စစ္ေဆးၿပီး ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို ေအာင္ျမင္စြာက်င္းပၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။
ယေန႔ဖြင့္လွစ္သည့္ ျမဝတီ-ေဝါေလလမ္းသည္ (၄၄)မိုင္ (၇)ဖာလုံ ရွည္လ်ားၿပီး ယခင္က ကတၱရာ(၁၂)မိုင္ခန္႔သာ ရွိခဲ့ရာ က်န္ရွိသည့္ (၃၂)မိုင္(၇)ဖာလုံအား ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္အထိ ျပည္နယ္ေငြလုံေငြရင္း ရန္ပုံေငြျဖင့္ (၁၈)ေပအက်ယ္ ကြန္ကရစ္လမ္းသစ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ 
ယခုလို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္လာသည့္အတြက္ ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးမႈႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသီးအပြင့္မ်ား ရရွိခံစားလာရၿပီး ၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ၊ လူမႈေရးတို႔ အဖက္ဖက္မွ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ျဖစ္ပါသည္။


ဂ်ပန္နိုင္ငံ၊ ဂ်ပန္အေျခခံအေဆာက္အအုံ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ႕ (Japan Infrastructure Partners - JIP) သည္ Non-Profit Organization အဖြဲ႕တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ အေသးစားစီမံကိန္းမ်ား ေထာက္ပံ့ေရးအစီအစဥ္အရ ေထာက္ပံ့ေငြျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္းရွိ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေသာ ကြန္ကရစ္ငုပ္လွ်ိဳးတံတား (Submersible Bridge) မ်ားကို တည္ေဆာက္ေပးသည့္ အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသည္။ 
၂၀၁၆ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ကာ ပဲခူးႏွင့္ မေကြး တိုင္းေဒသႀကီးတို႔တြင္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္း၍ ေရေက်ာ္တံတား (၇)စင္း တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဝန္ထမ္းမ်ားအား နည္းပညာအကူအညီမ်ား ေပးလ်က္ရွိပါသည္။
ယခုအခါ ဂ်ပန္ယန္း သန္း(၇၀) အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ တံတား(၁)စင္း၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ တံတား(၃)စင္း စုစုေပါင္း ငုပ္လွ်ိဳးတံတား(၄)စင္း အား တည္ေဆာက္ ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ 
ငုပ္လွ်ိဳးတံတား၏ တည္ေဆာက္မႈပုံစံသည္ သံကူကြန္ကရစ္ျဖင့္ တစ္တြဲတစ္ဆက္တည္း ပူးတြဲတည္ေဆာက္သည့္ ပုံစံျဖစ္ၿပီး ေဒသခံေဆာက္လုပ္ေရးသမားမ်ား အေနျဖင့္ (ဘိုးလ္ပိုင္မွအပ) လြယ္ကူစြာ တည္ေဆာက္နိုင္သည့္အျပင္ မ်ားစြာခိုင္ခံ့ၿပီး ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လြယ္ကူပါသည္။ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေရစီးဆင္းမႈ မရွိဘဲ ႏွစ္စဥ္ မိုးရာသီေရာက္ခ်ိန္မွ အခိုက္အတန႔္သာ စီးဆင္းလ်က္ ရွိသည့္ေခ်ာင္းမ်ား၌ တံတားႀကီးမ်ားတည္ေဆာက္ပါက ကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားမည္ျဖစ္သျဖင့္ Submersible Bridge မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ေရျဖတ္သန္း စီးဆင္းခ်ိန္၌ တံတား ၏ လက္ရန္းမ်ားကို ျဖဳတ္သိမ္းထားမည္ျဖစ္ပါ၍ ၎တံတားအား တည္ေဆာက္ေပးမည္ဆိုပါက ေက်းရြာမ်ားအား အက်ိဳးျပဳမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ နိုင္ေရးအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ့ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးခင္သက္ႏွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၊ (Japan Infrastructure Partners – JIP) အဖြဲ႕မွ Vice President ျဖစ္သူ ASAKURA Hajime တို႔အၾကား နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ (MoU) အား ၂၀၁၉ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ေက်းလက္လမ္းဖြံ့ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာန၊ အစည္းအေဝးခန္းမတြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲ က်င္းပခဲ့ပါသည္။


Page 1 of 40