ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားနွင့္အတူ (၂-၃-၂၀၁၉)ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ ပုဏၰားကၽြန္း - ရေသ့ေတာင္လမ္း မိုင္တိုင္ (၃/၀) မွ (၃/၁)ၾကား အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္းအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး မိုင္တုိင္ (၆/၀)ရွိ ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စက္ (Batching Plant)သို႔ ေရာက္ရွိရာ စစ္ေတြခရိုင္ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနမႈ အေျခအေနနွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းအေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပပါသည္။ ရွင္းလင္းတင္ျပမႈမ်ားအေပၚ ဒုတိယဝန္ႀကီး က ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ သတ္မွတ္ ေက်ာက္အရြယ္အစားမ်ားအတိုင္း အသံုးျပဳၿပီး Mix Design အတိုင္း အခ်ိဳးမွန္ေအာင္ ေဖ်ာ္စပ္အသံုးျပဳရန္နွင့္ QC အဖြဲ႔၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လမ္းညႊန္မွာၾကားပါသည္။ ပုဏၰားကၽြန္း - ရေသ့ေတာင္ လမ္းသည္ (၂၂)မိုင္ (၆)ဖာလံုရွိၿပီး အမာခံလမ္း အမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါသည္။ ယခုဘ႑ာနွစ္တြင္ အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ (၆)မုိင္ (၆)ဖာလံု ေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားပါသည္။ အဆိုပါလမ္းသည္ ရေသ့ေတာင္ မွတဆင့္ ဘူးသီးေတာင္ - ေမာင္ေတာ ၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ အဓိက ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းမႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယဝန္ႀကီးနွင့္ အဖြဲ႔သည္ (၃-၃-၂၀၁၉)ရက္ေန႔တြင္ မၾကာမီဖြင့္လွစ္ေတာ့မည့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ လမ္းမေတာ္ရပ္ကြက္နွင့္ ဆတ္ရိုးက်ေက်းရြာအား ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ေနေသာ ဆတ္ရိုးက်တံတား တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းသို႔ ရာက္ရွိၿပီး စီမံကိန္းတာဝန္ခံ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းႏိုင္က တည္ေဆာက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပပါသည္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး က တံတားခံႏိုင္ဝန္ စိစစ္ၿပီးစီးၿပီျဖစ္၍ ျပည္သူမ်ား အသံုးျပဳနိုင္ေရး ႀကိဳတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳရန္ ေျပာၾကားပါသည္။ တံတားစီမံကိန္းသည္ (၂၇-၁၂-၂၀၁၆)ရက္ေန႔မွ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ယခုအခါ (၁၀၀%) ၿပီးစီးေနၿပီး တံတားအရွည္(၁၆၄၂)ေပနွင့္ ယာဥ္သြားလမ္း အက်ယ္(၂၄)ေပ၊ အေပၚထပ္သံမဏိသံေပါင္နွင့္ ေအာက္ထပ္ သံကူကြန္ကရစ္ တံတားအမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါသည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ၾကီးၾကပ္လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ မက္(စ္)ဟိုက္ေဝး ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ B.O.T စနစ္ျဖင့္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္ - ျပည္လမ္း (ေမွာ္ဘီ-တိုက္ႀကီး အပိုင္း) (၄၈)ေပ (၄)လမ္းသြား ကတၱရာကြန္ကရစ္လမ္း ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို (၁၀-၂-၂၀၁၈)ရက္ေန႔ နံနက္(၀၈း၁၀)အခ်ိန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ တိုက္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ တာခြေက်းရြာအနီး မိုင္တိုင္အမွတ္ (၄၃/၆)တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ရာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ Max Myanmar Co.,Ltd မွ ဥကၠဌနွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သည္မ်ား တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ ရန္ကုန္ - ျပည္ - မေကြး လမ္းမႀကီး အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအား မက္(စ္)ဟိုက္ေဝး ကုမၸဏီလီမိတက္ သည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၏ ႀကီးၾကပ္လမ္းညႊန္မႈနွင့္အညီ B.O.T စနစ္ျဖင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာနွစ္မွစတင္ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းပထမအဆင့္အျဖစ္ မိုင္တိုင္အမွတ္ (၂၂/၃)မွ (၅၀/၀)ထိ (၂၇)မိုင္(၅)ဖာလံု ရွည္လ်ားသည့္ ေမွာ္ဘီ-တိုက္ႀကီး လမ္းပိုင္းအတြက္ မူလ (၂၄)ေပအက်ယ္ ကတၱရာလမ္းမွ (၄၈)ေပအက်ယ္ (၄)လမ္းသြား ကတၱရာကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန က တိုင္းတာထားေသာ Geometric Design ကို အေျခခံကာ ခ်မွတ္ထားသည့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လမ္းအရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ေစရန္နွင့္ လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ား အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ သြားလာႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ အေတြ႔အၾကံဳရင့္ Nippon Koei ကုမၸဏီထံ Detailed Design အပ္ႏွံခဲ့ကာ တည္ေဆာက္ၿပီး လမ္းပိုင္းမ်ားကိုလည္း Design Control နွင့္ Quality Control မ်ားကို စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ေစခဲ့ပါသည္။ စုစုေပါင္း (၃၀၈)မုိင္(၅)ဖာလံု ရွည္လ်ားေသာ ရန္ကုန္ - ျပည္ - မေကြး လမ္းမႀကီးသည္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး တို႔အား ဆက္သြယ္ထားကာ ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးပါဆံုးေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။


Page 2 of 9